Prepoznajući važnost ranog otkrivanja i poticanja darovite djece u našem vrtiću stvorili smo organizacijske i materijalne uvjete i osmislili program.
Kraći program provodi se jednom tjedno u trajanju od 2 sata u skupini od 10 do 15 djece. U skupinu se uključuju djeca prema procjeni stručnog tima vrtića uz obvezno testiranje sposobnosti od strane psihologinje vrtića.
Provodi se u stimulirajućem prostornom okruženju s primjerenom i namjenskom didaktikom koja odgovara razvojnim mogućnostima darovite djece i stimulira njihov razvojni potencijal. Obuhvaća kreativne igraonice u vrtiću i posjete raznim ustanovama i manifestacijama u gradu Zagrebu.
Ciljevi programa su:
Darovita djeca su ona koja pokazuju ili imaju potencijal pokazati iznimnu razinu izvedbe u jednom ili više sljedećih područja:
Darovita djeca posjeduju: radoznalost, originalnost, pojačanu želju za usvajanjem novih znanja, pojačanu samokritičnost i kritičnost prema drugima, odgojno su zahtjevnija od ostale djece.
Ako nisu prepoznata kao darovita često se prepoznaju kao djeca s problemima u ponašanju (pojačan prkos, povučenost, nametljivost, emocionalna osjetljivost…). Često su izolirana od ostale djece zbog poteškoća u socijalnim kontaktima, što utječe na formiranje slike o sebi.
Stoga je važno što ranije prepoznati darovitu djecu s ciljem adekvatnog zadovoljavanja njihovih obrazovnih i socio-emocionalnih potreba.
Dječji vrtić „Petar Pan“ provodi Kraći program za potencijalno darovitu djecu od 2011.godine.
Program je verificiran od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.
Voditeljice programa završile su edukaciju za provođenje programa:
Zorica Durman Marijanović, prof.psiholog-mentor
Vesnica Prelčec dipl.pedagog, mentor
Marcela Draganović, odgojiteljica
Pogledajte galeriju slika: